M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Asda ogłasza przetarg na całościową obsługę

( red. ) | 24 stycznia 2018, 06:00

Po restrukturyzacji marketingu brytyjska sieć przygląda się dotychczasowym relacjom z agencjami.

Brytyjska sieć supermarketów Asda wzywa do przetargu wszystkie podmioty, z którymi dotąd współpracowała.
Działanie jest konsekwencją restrukturyzacji działu marketingu. Andy Murray, szef marketingu Asdy, który przybył do firmy z Walmartu w 2016 r., podkreśla, że nowa strategia sieci ma polegać na zasadniczej zmianie sposobu działania "ekosystemu" firmy, aby jak najskuteczniej dotrzeć do konsumentów i angażować ich jeszcze mocniej.
Do tej pory obsługą Asdy zajmowali się m.in. Saatchi & Saatchi i Blue 449 – agencje wygrały przetarg na obsługę kreatywną sieci i zakup mediów w 2016 r.
Pozostałe agencje Asdy to: Momentum, MadeByPi, Prophecy Unlimited i CreativeRace.
W 2016 r. Asda wydała 72,2 mln funtów na media, w tym 28,8 mln funtów na reklamę w telewizji, 21,5 mln funtów w prasie, 9,9 mln funtów w radiu i 8,3 mln funtów na digital.
Po latach spadków przed Bożym Narodzeniem w minionym roku Asda uplasowała się na pierwszym miejscu pod względem wielkości sprzedaży – wynika z danych Kantar Worldpanel.

(Campaign)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,