M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Produkty VP Valeant zdobywają sześć nagród I konkursu Grand Prix Farmacji

Maciej Florek | 25 stycznia 2018, 06:00

Wyłącznym partnerem merytorycznym projektu jest instytut badania opinii GfK Polonia.

Sześć marek z portfolio VP Valeant zostało wyróżnionych w pierwszej edycji plebiscytu Grand Prix Farmacji. Triumfowały brandy Otinum (preparaty do higieny i leczenia uszu), Hyal-Drop Multi (preparaty do oczu), Sachol (preparaty do higieny i leczenia jamy ustnej), Falvit (preparaty witaminowo-minerałowe), Diosminex Max (preparaty na żylaki) i 4Flex (preparaty na stawy). Cztery nagrody powędrowały do marek należących do Sanofi, trzy do Polpharmy i dwie do USP Zdrowie.

W pierwszym etapie konkursu wyłoniono do 12 produktów w każdej z 25 kategorii na podstawie danych rynkowych organizatora oraz zweryfikowanych zgłoszeń producentów i dystrybutorów. Drugi etap polegał na wyborze trzech produktów w każdej z 25 kategorii o największej liczbie rekomendacji pacjentów. Trzecim etapem było ogólnopolskie badania ankietowe farmaceutów w każdej kategorii na grupie trzech produktów, które otrzymały największą liczbę głosów pacjentów w poprzedniej fazie. Laureaci Grand Prix Farmacji byli wyłonieni na podstawie wskazań farmaceutów.

Próba ujęta w badaniu to minimum 1000 głosów pacjentów oraz 100 farmaceutów zebranych w każdej z kategorii. Metodologia opracowana przez GfK Polonia oparta jest na badaniach ilościowych – jednokrotnego wyboru (pytania zamknięte z listą odpowiedzi) oraz pogłębionym wywiadzie otwartym.

Organizatorem plebiscytu jest dystrybutor farmaceutyczny – Grupa Farmacol. Wyłącznym partnerem merytorycznym projektu jest instytut badania opinii GfK Polonia, a partnerami Polskie Towarzystwo Farmaceutyczne i Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty (PASMI).

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , ,