Kraj

Kantar Media: w 2017 r. farmaceutyki i parafarmaceutyki zwiększyły wydatki reklamowe o ponad 10 proc.

Starcom wnioskuje jednak, że dynamika wyniesie około 1,8 proc.

Firma Kantar Media podała, że wydatki reklamowe sektora farmaceutycznego i parafarmaceutycznego wyniosły w 2017 r. 5,195 mld zł, co oznacza wzrost w stosunku do 2016 r. o 10,6 proc. Liderem zestawienia jest Aflofarm z wydatkami na poziomie 1,663 mld zł. Na kolejnych miejscach: USP Zdrowie (419,3 mln zł), Natur Produkt Zdrovit (373,0 mln zł), Polpharma (273,5 mln zł) i GlaxoSmithKline Consumer Healthcare (241,5 mln zł). Wydatki podane przez Kantar Media to dane cennikowe bez rabatów.

Według Karola Opiłowskiego, senior multiscreen managera w Starcomie, szacunkowe dane dotyczące wydatków reklamowych branży farmaceutycznej w wartościach netto nie świadczą o ponadprzeciętnych wzrostach w tej kategorii w ubiegłym roku. – Według naszego raportu w 2016 r. rynek ten wart był 997,8 mln zł. Po trzech kwartałach 2017 r. raportowaliśmy wzrost wydatków firm farmaceutycznych na poziomie 0,7 proc., ale w IV kwartale inwestycje farmacji wyraźnie wzrosły. Ze wstępnych wyliczeń za cały 2017 r. wnioskujemy, że dynamika wyniesie około 1,8 proc., czyli utrzyma się mniej więcej na poziomie z 2016 r. (1,9 proc.) – mówi Karol Opiłowski.