Chodzi o AGD, sprzęt elektryczny i inne przemysłowe produkty. Jeszcze gorzej niż inne sieci Biedronka wypada pod względem zainteresowania odzieżą i butami. Specjalnie po te produkty do sklepy dyskontera nie wybrałby się żaden z klientów (0 proc. wskazań, spadek w porównaniu z 2012 r. – dane z raportu “Sieci spożywcze 2017” Market Side). Więcej, bo 5 proc. docenia produkty przeznaczone dla dzieci.
Tym, co zdecydowanie kusi konsumentów, jest nabiał. W ciągu ostatnich pięciu lat dyskonter zdecydowanie uporządkował i uatrakcyjnił asortyment tych produktów, co zaowocowało bardzo dobrymi ocenami kupujących. – Pod względem oferty nabiału Biedronka jest znacznie lepsza niż inne sieci – oceniają analitycy Market Side.
Także mięso, wędliny i ryby zajmują wysoką pozycję asortymentu, po który specjalnie przychodzą klienci tej sieci. Doceniają oni również warzywa i owoce. – Również napoje i woda, produkty sypkie i artykuły higieniczne przyciągają mocniej do Biedronki niż do konkurentów – informuje w raporcie Market Side.
Jednak w porównaniu z badaniem w 2012 r., o ponad 3 pkt proc. zmniejszyła się liczba wskazań klientów Biedronki, którzy wybraliby się do niej specjalnie po warzywa i owoce, o prawie 5 pkt proc. po produkty sypkie i 4,5 pkt proc. po chemię gospodarczą.
Biedronka: przyciąganie klientów ofertą produktową
Źródło: Market Side