Kraj

Bank Pekao SA chce pozyskiwać minimum 400 tys. nowych klientów rocznie

Ambitne cele zamierza zrealizować dzięki ofensywie produktowej i marketingowej.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FaB9YV82snfg%22%7D
%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FoxbkB6KdD9Y%22%7D
%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FqrqT7_WFxXk%22%7D
Bank Pekao SA, drugi po PKO BP pod względem wielkości w kraju, liczy, że m.in. dzięki wprowadzonej niedawno ofercie kont Przekorzystnych uda mu się pozyskiwać co najmniej 400 tys. nowych klientów rocznie. Byłby to skokowy wzrost. Obecnie bank prowadzi ok. 3,851 mln rachunków osobistych dla klientów indywidualnych i w ciągu trzech ostatnich lat przybyło mu ich raptem 356 tys. (źródło: PRNews).

– Aby osiągnąć zaprezentowane w strategii cele biznesowe, musimy stać się bankiem głównych relacji i pozyskiwać aktywnych klientów. W tym roku chcemy, aby co najmniej 400 tys. osób wybrało ofertę Banku Pekao SA. Żeby tak się stało, wprowadziliśmy jeden z najlepszych rachunków na rynku, zmieniliśmy ofertę dla młodych osób, jeszcze bardziej ulepszyliśmy nowoczesną bankowość mobilną PeoPay – wskazuje Marek Tomczuk, wiceprezes nadzorujący w Pekao SA bankowość detaliczną.

Zachętami do otwierania nowych rachunków w Pekao SA mają być m.in. obietnica zwrotu części opłat za rachunki telefoniczne (do 7 proc., czyli do 100 zł) i kosztów ubezpieczenia samochodu w PZU (też do 100 zł). Grupa PZU jest głównym akcjonariuszem Pekao SA.

Do 2020 r. Pekao SA chciałby podwoić liczbę klientów korzystających z bankowości mobilnej. Obecnie z jego aplikacji PeoPay korzysta ok. 1,5 mln klientów. Pekao SA zdecydował się przystąpić do systemu Blik, czyli krajowego systemu płatności mobilnych, którego operatorem jest spółka Polski Standard Płatności (PSP), powołana w 2014 r. przez sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z Blika mogą korzystać również klienci Getin Banku, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, BGŻ BNP Paribas, a wkrótce także Credit Agricole oraz Raiffeisen Banku. Przez lata, zanim Pekao SA został “zrepolonizowany”, czyli kontrolę nad nim przejęło PZU, forsował on swój system PeoPay jako drugi obok Blika niezależny system mobilnych płatności. Teraz najwyraźniej uznał, że lepiej będzie dołączyć do większej koalicji, tym bardziej że Blik mocno się rozwija – w 2015 r. jego użytkownicy zrealizowali 2 mln transakcji, w 2016 r. – 8,9 mln, a w ub.r. – już 33 mln.    

Realizację ambitnych celów banku, oprócz nowej oferty produktowej, ma zagwarantować ofensywa reklamowa – od połowy grudnia ub.r. Pekao SA prowadzi intensywną kampanię wizerunkową pod hasłem “Doceń różnicę” – największą w swej dotychczasowej historii. Właśnie rusza jej kolejna odsłona (do emisji trafiły trzy nowe spoty). Kreację przygotowała agencja reklamowa McCann Worldgroup, planowaniem i zakupem mediów zajął się zaś dom mediowy MediaCom.