Zagranica

Kellogg ma problem: Amerykanie jedzą mniej płatków śniadaniowych

Trendu nie zdołało odwrócić wprowadzenie nowych produktów, takich jak Cinnamon Frosted Flakes i Special K z probiotykami.

Amerykanie coraz częściej porzucają płatki śniadaniowe na rzecz jogurtu w stylu greckim i batonów zbożowych zawierających więcej białka, a mniej cukru. Jednocześnie jednak Amerykanie spożywają więcej przekąsek, z korzyścią dla takich marek Kellogga jak Pop-Tarts i Pringles.

Dyrektor generalny Steve Cahillane, który objął stanowisko w firmie Kellogg w październiku, powiedział, że spadek sprzedaży został spowolniony w drugiej połowie ub.r. Jego zdaniem trzeba poczekać, zanim inwestycje Kellogga w  główne marki płatków śniadaniowych i inne produkty przyniosą owoce. 

Przychody Kellogga wzrosły o 3,6 proc., do 3,2 mld dol. w IV kwartale ub.r. Jednak po uwzględnieniu zmian kursów walut i niedawnego przejęcia firmy RxBar, niszowego producenta batonów proteinowych, przychody spadły o 1,5 proc.