M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Lidl wydał w styczniu na reklamy 35 mln zł

Joanna Niewiadomska | 12 lutego 2018, 06:00

Branża handlowa przełamała dominację telewizji w budżetach reklamowych, w styczniu ponad połowę budżetów przeznaczyła na reklamy radiowe - wynika z danych IMM.

Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że najwięcej na reklamy wydają branże: farmaceutyczna – reklamująca głównie produkty na przeziębienie i suplementy diety, oraz handlowa, w której największy udział w wydatkach mają sklepy z elektroniką. Wśród marek pierwsze miejsce zajmuje Lidl. Sieć dyskontów w styczniu wydała na reklamy 35 mln zł. 

Ogółem branża farmaceutyczna wydała w styczniu 2018 r. na reklamę ponad 415,5 mln zł, handlowa – ponad 213 mln zł, firmy motoryzacyjne ponad 83 mln zł, finansowe – 63,5 mln zł, a firmy telekomunikacyjne – 41 mln zł. 

 

Standardowo w zestawieniu wydatków reklamowych w podziale na media największa część budżetu przypada reklamie telewizyjnej. Wyjątek w styczniu stanowiła branża handlowa, w której ponad połowę kosztów reklamowych wykorzystano na promocję w radiu.

W rankingu marek o największych wydatkach reklamowych w branży farmaceutycznej wyraźnie widać wpływ sezonu – dominują środki na przeziębienie i odporność. W pierwszej piątce zestawienia znalazły się trzy marki proponujące takie właśnie produkty – w tym na pierwszym miejscu Molekin D3, który wydał na reklamę ponad 8 mln zł.

W branży handlowej kolejne miejsca, po Lidlu, zajęły sklepy z elektroniką – Media Expert i Euro RTV AGD. Ogółem największy udział w wydatkach reklamowych branży miały sklepy z elektroniką (36 proc.) oraz sklepy dyskontowe (28 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się reklama sklepów meblowych, która pochłonęła 8 proc. budżetów.

Wśród marek motoryzacyjnych, które przeznaczyły największe koszty na reklamę w telewizji, radiu i prasie, znalazły się: Toyota (niemal 8 mln zł), Volkswagen oraz Skoda. Jeśli chodzi o wydatki reklamowe przeznaczane na konkretne produkty w branży motoryzacyjnej, nadal największe udziały mają samochody osobowe (80 proc.). W styczniu na kolejnych miejscach znalazły się samochody dostawcze, a także usługa sprzedaży samochodów.

W branży finansowej najwięcej na reklamę w styczniu wydał mBank, który zainwestował w promocję ponad 9 mln zł. W pierwszej trójce, ale ze znacznie mniejszymi wydatkami znalazły się także Alior Bank i Provident. Branża  najwięcej inwestowała w reklamy pożyczek gotówkowych (35 proc. wszystkich kategorii produktowych), ogólnych usług bankowych oraz kont osobistych.

Największym reklamodawcą z branży telekomunikacyjnej w styczniu okazał się Plus – z budżetem ponad 12 mln zł. Kolejne miejsca zajęły marki Orange i T-Mobile. Branża najwięcej środków przeznaczyła na reklamy oferty łączonej (TV, internet, telefon) oraz oferty na abonament – obie usługi pochłonęły po 22 proc. wydatków.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , ,