Zagranica

Klienci brytyjskich supermarketów najbardziej zadowoleni z sieci Aldi

Drugie miejsce w rankingu satysfakcji konsumentów przeprowadzonego przez organizację Which? zajęła sieć Marks & Spencer, zaś na trzeciej pozycji uplasował się Lidl.

Oto poziomy satysfakcji z obsługi w poszczególnych sieciach supermarketów: Aldi  – 74 proc., Marks and Spencer – 73 proc., Lidl – 69 proc., Waitrose – 68 proc., Iceland – 65 proc, Tesco – 64 proc., Asda – 63 proc., Morrisons – 63 proc., Sainsbury’s – 62 proc.

Sieć Waitrose – czwarte miejsce w rankingu – była rok wcześniej liderem. Aldi ma tylko 7-procentowy udział w brytyjskim rynku spożywczym, a Lidl 5-procentowy, ale obie sieci dyskontowe zanotowały w ostatnich latach znaczne wzrosty sprzedaży. Otrzymują wprawdzie słabe oceny za czas oczekiwania w kolejce, dostępność obsługi w sklepie i asortyment produktów, ale klienci zadowoleni są z jakości produktów świeżych i marek własnych. Aldi zdobywa też punkty za niskie ceny i łatwość znalezienia produktów na półce. Marks & Spencer chwalony jest za wygląd sklepów i jakość produktów.

(BBC News)