Kraj

Marka Naturativ wchodzi do aptek

Producent kosmetyków naturalnych rozszerza działalność poza e-commerce.

Polskie certyfikowane kosmetyki naturalne marki Naturativ od stycznia br. są dostępne w wybranych aptekach Dr. Max, Melissa, Kwiaty Polne, Corax czy Farmed. Firma zapowiada, że to początek poszerzania kanałów dystrybucji marki, która do tej pory przede wszystkim opierała sprzedaż na kanale e-commerce. Naturativ jest jedynym polskim producentem kosmetyków naturalnych z międzynarodowym certyfikatem Natrue. Marka sprzedaje swoje produkty w Japonii, we Włoszech, w Szwecji, Danii i Finlandii.

– Mamy w ofercie m.in. linię kosmetyków przeznaczoną dla dzieci oraz linię hipoalergiczną do kompleksowej pielęgnacji ciała. Apteki są więc naturalnym kanałem dystrybucji naszych produktów. Wiemy, że osoby świadome, które czytają etykiety, selektywnie podchodzą do wyboru kosmetyków pielęgnacyjnych, często podejmują decyzję o zakupie danego kosmetyku właśnie w aptekach. Bo to kanał, który budzi ich zaufanie. Wychodzimy więc naprzeciw potrzebom naszych potencjalnych klientów – opowiada Magda Hajduk, właścicielka i prezes Naturativ.

W pierwszym etapie Naturativ do aptek wprowadził naturalne linie produktów do hipoalergicznej pielęgnacji ciała, wyspecjalizowane kosmetyki odpowiadające na różne potrzeby cery oraz kosmetyki dla dzieci, możliwe do stosowania od pierwszych dni życia. Firma planuje poszerzenie oferty zgodnie ze wzrastającymi potrzebami klientów aptek. W realizacji są też wejścia do kolejnych placówek aptecznych w całej Polsce.

Marka nie chce przegapić sprzyjającej koniunktury. Powołuje się na dane Allied Market Research, z których wynika, że globalnie segment kosmetyków naturalnych ma rosnąć ok. 9,8 proc. rocznie w latach 2014-2020.