Duńska grupa browarniczna Carlsberg, właściciel Carlsberg Polska, trzeciego po Kompanii Piwowarskiej i Grupie Żywiec producenta piwa w naszym kraju (m.in. marki: Carlsberg, Okocim, Kasztelan, Książ, Karmi, Piast czy Bosman), podała, że w ub.r. w Polsce zwiększyła sprzedaż piwa ilościowo o 5 proc., w porównaniu z rokiem 2016.
Według szacunków Grupy Żywiec sprzedaż piwa w Polsce w ub.r. spadła o 3 proc. w ujęciu ilościowym w porównaniu z 2016 r. O ubiegłorocznych wynikach sprzedaży drugiego krajowego producenta piwa pisaliśmy tutaj.
Carlsberg w swoim raporcie także wskazuje, że polski rynek w ub.r. zmalał, a jest on “wysoce konkurencyjny”. Wśród marek producenta wzrosty wolumenu sprzedaży zanotowały: Okocim, Kasztelan, Carlsberg i Somersby, spadła zaś sprzedaż Harnasia. Swój udział ilościowy w polskim rynku Carlsberg wylicza na 18 proc.
Od początku tego roku obsługę mediową Carlsberg Polska przejął od PHD Media Direction dom mediowy Initiative (IPG Mediabrands), co jest wynikiem międzynarodowego przetargu.