M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Skoda rozpisuje globalny przetarg reklamowy

Katarzyna Kacprzak | 23 lutego 2018, 06:00

Fallon będzie prawdopodobnie bronić budżetu.

Skoda (VW Group) rozesłała zaproszenia do przetargu, który ma rozpocząć się w maju br. Wybrana agencja będzie odpowiadać globalnie za budżet reklamowy marki. Będzie zajmować się nie tylko obsługą ATL, ale również CRM, digital i socialmediową.
 
Fallon odpowiada za obsługę Skody na rynkach europejskich od 2014 r., a w Wielkiej Brytanii od 1999 r. Należąca do Publicis Groupe agencja otworzyła wtedy biuro w Pradze, które zatrudnia obecnie w teamie Skody około 50 pracowników.
 
VW chce rozpocząć współpracę z nową agencją we wrześniu br. Umowa będzie podpisana na trzy lata, z możliwością przedłużenia do pięciu. Agencje zaproszone do przetargu zostały poinformowane, że Skoda zakłada współpracę globalnej agencji z agencjami lokalnymi. W Polsce do tej pory kreacje reklam dla Skody przygotowywały agencje Isobar i Opcom, a marka rozpisała przetarg na wybór agencji strategicznej w grudniu 2017 r., o czym informowaliśmy w MMP24.
 
Według danych AdReport, systemu monitoringu reklamy online, w IV kwartale 2017 r. najbardziej promowaną marką samochodową była Skoda. Na jej promocję przeznaczono ponad 2,29 mln zł. 
 
Od 2016 r. PHD odpowiada globalnie za planowanie i zakup mediów dla VW Group.

(Campaign)

Czytaj więcej na temat: , , , ,