M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Obroty L'Oreala przekroczyły 26 mld euro

( red. ) | 26 lutego 2018, 06:00

W e-commerce przychody sięgnęły 2 mld euro, dzięki 33,6-proc. wzrostowi

L'Oreal opublikował roczny raport finansowy. Kosmetyki masowe wciąż generują największą część obrotów firmy, przy czym gonią je kosmetyki luksusowe z 10-krotnie większym tempem wzrostu.

– Wszystkie dywizje notowały rekordowe wzrosty sprzedaży, zwłaszcza L’Oreal Luxe, która szczególnie spektakularny wzrost wypracowała w Azji. Dywizja kosmetyków aktywnych pierwszy raz w historii uzyskała ponad 2 mld euro obrotów. Wzrost dywizji szerokiej dystrybucji spowolniły problemy na amerykańskim i francuskim rynku, a sprzedaż dywizji profesjonalnej poprawiła się w IV kwartale – powiedział Jean Paul Agon, prezes L'Oréala.
Jeśli chodzi o tempo rozwoju, najlepiej wypadły nowe rynki, które pierwszy raz przekroczyły granicę 10 mld euro obrotów, głównie dzięki wysokiej dynamice wzrostu w rejonie Azji i Pacyfiku.
Firma podkreśla, że w 2017 r. nacisk kładła na digital i wzmocnienie pozycji w strategicznych kanałach. Po pierwsze, w e-commerce, gdzie przychody sięgnęły 2 mld euro, dzięki 33,6-proc. wzrostowi. Po drugie, w "handlu podróżnym", kanale z wyraźnym potencjałem.
Rada dyrektorów zaproponowała, by na rocznym generalnym spotkaniu 17 kwietnia br. odnowić kadencję Jeana Paula Agona na kolejne cztery lata.
Ogółem obroty dywizji kosmetycznych wzrosły o 4,4 proc. (4,8 lfl), do 26 mld euro. Największy wzrost, na poziomie 11,9 proc., notowała dywizja kosmetyków aktywnych, która wypracowała 2 mld euro przychodów ze sprzedaży. O 10,6 proc. zwiększyła się sprzedaż dywizji luksusowej, do 8,5 mld euro. Największe obroty generowała dywizja szerokiej dystrybucji, która osiągnęła 12,1 mld euro, przy stabilnej sprzedaży z 1-proc. wzrostem. Gorzej wypadła dywizja profesjonalna, ze stratą na poziomie 1,4 proc. i 3,5 mld euro przychodów ze sprzedaży.
Zysk operacyjny wyniósł 4,7 mld euro.

(L'Oreal)

Czytaj więcej na temat: ,