M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Generali też chwali się robotyzacją i automatyzacją

Maciej Burlikowski | 26 lutego 2018, 06:00

Dzięki niej ma być przyspieszona i uproszczona m.in. likwidacja szkód.

Grupa ubezpieczeniowa Generali, właściciel także marki ubezpieczeniowej Proama, śladem banków także chwali się wykorzystaniem robotyki (oprogramowania IT) i automatyki m.in. w procesach opłacania polis ubezpieczeniowych. Automatyzowane są także inne procesy, m.in. w likwidacji szkód, co – jak wskazuje Generali –wpływa na ich uproszczenie i przyspieszenie.

Na technologicznych zmianach wprowadzanych w Generali skorzystają również agenci i klienci. Ci pierwsi w związku z przyspieszeniem procesu opłacania polis będą jeszcze szybciej otrzymywali prowizje. W przypadku klientów – ich polisy będą opłacane szybciej, a ryzyko jakichkolwiek pomyłek znacznie się zmniejszy.

– Robotyzacja procesu obsługi wpłat składek wytycza nową, technologiczną ścieżkę naszych działań i stanowi pierwszy krok Generali ku automatyzacji innych procesów. Prace nad robotyzacją obejmują bowiem nie tylko Departament Księgowości w naszej spółce. W ostatnich tygodniach uruchomiliśmy również robotyzację w kilku procesach likwidacji szkód, dzięki czemu powtarzalne czynności zarówno w przypadku ubezpieczeń na życie, jak i ubezpieczeń majątkowych wspierane są przez tego typu rozwiązania – wskazuje Maciej Fedyna, członek zarządu Generali TU SA.

Generali wdrożyło również boty, które samodzielnie rejestrują i wspierają obsługę prostych szkód, co przyczynia się do skrócenia czasu niezbędnego do wypłaty świadczenia w tych przypadkach i poprawia znacznie efektywność procesów. W planach są kolejne robotyzacje w obszarze szkód.

Czytaj więcej na temat: , ,