Zagranica

Diet Coke przechodzi w UK rebranding

Poszerzenie portfolio o nowe smaki wspiera kampania za 10 mln funtów.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2F1YBP8v6fi2w%22%7D
Na Wyspach Brytyjskich Coca-Cola startuje z szeroką kampanią rebrandingową dla wariantu Diet Coke. Akcja rebrandingowa kosztuje 10 mln funtów. Działanie ma komunikować zmianę opakowań i informować o czterech nowych smakach. Działanie jest obliczone również na przyciągnięcie uwagi młodych ludzi, coraz uważniejszych w doborze zdrowszych wariantów napojów.
Od 1 kwietnia na Wyspach w życie wchodzi ustawa o dodatkowym opodatkowaniu napojów z wysoką zawartością cukru. Równolegle trwają działania promocyjne dla wariantu Coca-Cola Zero Sugar.
W USA Coca-Cola już wprowadziła nowe smaki Diet Coke i nowy design. Wśród nowych smaków występują m.in. mango i wiśnia. Opakowania brytyjskie różnią się nieznacznie od amerykańskich. Za nową odsłonę odpowiada agencja Anthem Worldwide, która wykorzystała srebrną sylwetkę puszki, ale wyszczupliła ją i rozciągnęła logo.
Nowe smaki można już kupić w sieci Tesco i Boots. Marka od momentu wprowadzenia na rynek nowych smaków miała odnotować 3-proc. wzrost sprzedaży. Za kreację i realizację kampanii “Because I can” odpowiada agencja Anomaly z Los Angeles. Kampania jest wyraźnie nastawiona na milenialsów i kładzie nacisk na życie chwilą i robienie tego, na co mają ochotę. Za produkcję 30-sek. spotu odpowiada firma Blur. Film będzie emitowany od początku marca. W roli głównej w wersji brytyjskiej występuje Gillian Jacobs. Kampania będzie miała oprócz odsłony telewizyjnej również odsłonę w mediach cyfrowych, w nośnikach OOH oraz w autobusach i metrze.
Coca-Cola ogłosiła w ramach planów biznesowych, że 50 proc. wzrostu przychodów w Wielkiej Brytanii będzie pochodziło z innowacji, które mają zostać wdrożone do 2020 r. Wśród nowych marek mają pojawić się Fuzetea, Honest Coffee i AdeZ.

(Marketing Week)