M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

WPP ogłasza najsłabsze wyniki od lat

( red. ) | 2 marca 2018, 06:00

Cena akcji największej grupy reklamowej na świecie spadła o 14 proc.

Grupa WPP ogłosiła 1 marca br., że jej przychody netto w 2017 r. spadły o 0,9 proc. rok do roku, budząc popłoch wśród inwestorów oczekujących na bardziej optymistyczne sygnały po trzykrotnym obniżeniu prognoz przez firmę. WPP poinformowała także, że ustala budżety na rok 2018 w oparciu o założenie, że jej wpływy ogółem i przychody netto nie wzrosną. Spadek kursu akcji WPP o 14 proc. uderzył także rykoszetem w Publicis Groupe, której akcje potaniały o 6 proc.

W IV kwartale ub.r. grupa WPP zanotowała spadek organicznych przychodów netto - wskaźnika uważnie obserwowanego przez branżę, gdyż pomija efekty akwizycji i różnic kursów walut - o 1,3 proc. w skali globalnej. Analitycy oczekiwali tymczasem wzrostu o 0,7 proc. W Ameryce Północnej spadek wyniósł 3,4 proc., w rejonie Azji i Pacyfiku - 3 proc., a w Europie Zachodniej (kontynentalnej) - 2,6 proc. Jasnym punktem okazała się Wielka Brytania ze wzrostem o 9,1 proc.

Wielkie agencje zmagają się z cyfrową rewolucją, która wymusza na nich w wielu przypadkach odejście od utartych sposobów działania. Reklamodawcy coraz częściej rezygnują z pośrednictwa agencji, kupując reklamy w interenecie bezpośrednio od potentatów technologicznych - Alphabet Inc. (właściciela Google) i Facebooka. Technologia cyfrowa ułatwia też automatyzację niektórych obszarów procesu produkcji, pozwalając markom używać wielokrotnie tego samego materiału reklamowego do różnych celów i w różnych mediach. Wiążą się z tym duże cięcia w budżetach największych reklamodawców. P&G, ogłosił, że do roku 2021 chce uzyskać 400 mln dol. oszczędności w wydatkach na agencje reklamowe i produkcję reklam, choć już w minionym roku zaoszczędził łącznie 750 mln dol. 

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,