Zagranica

Serwisy streamingowe przyszłością muzyki i wideo w sieci

Analitycy szacują, że rynek muzyki i wideo wzrośnie o 46 proc. - wzrostów by jednak nie było, gdyby nie Spotify i Netflix.

Jak podaje portal Global Data, rynek muzyki i wideo w latach 2018-2013 urośnie najprawdopodobniej o ok. 46 proc. – gwarantem takiego wyniku jest istnienie prężnie rozwijających się serwisów streamingowych, jak Spotify i Netflix. Jeśli liczyć wzrost rynku bez Netfliksa i Spotify, wzrost w podanym czasie wyniósłby 21 proc. mniej.
Subskrypcje strumieniowe napędzają rozwój i innowacje w branży, jednocześnie eliminując potrzebę korzystania z tradycyjnych produktów detalicznych, takich jak płyty DVD, płyty CD, a także pliki do pobrania. Jedyną podkategorią, poza usługami strumieniowymi, których jeszcze nie zanikła, jest rynek cyfrowych filmów wideo, napędzany usługami subskrypcyjnymi, takimi jak Amazon Prime.

(Global Data)