M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Fox chce ograniczyć czas emisji reklam do 2 minut na godzinę

( red. ) | 7 marca 2018, 06:00

Cel miałby być osiągnięty do 2020 r.

Plan przedstawił w ubiegłym tygodniu w Los Angeles na zorganizowanym przez siebie prywatnym spotkaniu branżowym Joe Marchese, szef sprzedaży reklam Fox Networks Group.

Gdyby plan został wprowadzony w życie, byłaby to kolosalna zmiana. Według danych Nielsena w 2017 r. średni czas emisji reklam w telewizji naziemnej wynosił nieco ponad 13 minut, a w stacjach kablowych – 16 minut. Aby uniknąć gwałtownego spadku przychodów z reklam, Fox musiałby znacznie podwyższyć ich ceny.

Powodzenie planu zależy m.in. od tego, czy branża zgodzi się na zmianę sposobu kupowania i sprzedawania reklam. Marchese chce, by inaczej mierzyć skuteczność reklam: zamiast liczby odsłon ważny byłby czas spędzony na konsumpcji treści. Uważa, że ograniczenie czasu emisji reklam i stworzenie nowych form komercjalizacji wpłynie korzystnie zarówno na kondycję nadawców, jak i reklamodawców. "Dwie minuty na godzinę to realny cel dla Foksa, a także nasze wyzwanie dla branży" – napisał w e-mailu Ed Davis, dyrektor (chief product officer) ds. sprzedaży reklam w Fox Networks Group.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,