Kraj

Jet Line publikuje wyniki badań widowni tablic Motorway 12x4 m

Dzięki badaniu Jet Line może przedstawić liczbę kontaktów generowanych przez każdy nośnik należący do sieci Motorway - lub grupę nośników - ułatwiając w ten sposób media plannerom projektowanie i podsumowywanie realizowanych kampanii outdoorowych.

Jet Line publikuje wyniki badań widowni tablic Motorway 12x4 m
Jet Line zakończył i wdrożył pierwszy etap projektu badawczego “Badanie widowni
tablic Motorway”. Tablice reklamowe w należącej do Jet Line ogólnopolskiej sieci Motorway 12×4 m zyskały nowy wskaźnik: liczbę widowni.

– Dzięki zaangażowaniu agencji badawczej PBS oraz badaczy związanych z Politechniką Gdańską i Krakowską został opracowany model badawczy, którego efekty przedstawiamy domom mediowym, ale również możemy oprzeć się na nim w kolejnych etapach badania widowni. To bardzo dobra wiadomość dla rynku OOH w Polsce – mówi Andrzej Słomka, dyrektor sprzedaży i marketingu, dyrektor zarządzający Jet Line.

Dzięki badaniu Jet Line może przedstawić liczbę kontaktów generowanych przez każdy nośnik należący do sieci Motorway – lub grupę nośników – ułatwiając w ten sposób media plannerom projektowanie i podsumowywanie realizowanych kampanii outdoorowych. Wiadomo bowiem, ile osób w ciągu doby może zobaczyć reklamę umieszczoną na tablicy czy tablicach Motorway wybranych do kampanii, na przykład przy wybranej trasie.
Badanie widowni tablic Motorway trwało od kwietnia 2016 r. do grudnia 2017 r. Jego celem było policzenie widowni reklam na billboardach sieci Motorway 12×4 m, a także scharakteryzowanie osób, które miały kontakt z nośnikiem oraz częstotliwość tych kontaktów. Model badawczy może być zastosowany do każdej powierzchni OOH, której jakość i parametry spełniają standardy należącej do Jet Line sieci Motorway.

Projekt „Badanie widowni tablic Motorway” został zrealizowany we współpracy agencji badawczej PBS, Politechniki Gdańskiej, Politechniki Krakowskiej i Jet Line. Oparto się także na pomiarach GPR, czyli badaniu prowadzonym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Projekt składał się z trzech głównych etapów: wyznaczenia parametru SDR (Średni Dobowy Ruch) dla wszystkich powierzchni Motorway; policzenia widowni brutto; wyznaczenia współczynnika widoczności i policzenia widowni netto.

Format 12×4 m to największy systemowy format reklamy OOH. Nośniki należące do sieci Motorway są lokalizowane przy głównych drogach krajowych i ich odcinkach przebiegających przez miasta. W Polsce jest 860 nośników tego formatu (wśród ponad 73 tys. konstrukcji reklamowych w ogóle, dane IGRZ, grudzień 2017 r.). Do Jet Line należy ponad 400 nośników, czyli ponad 200 konstrukcji.