M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Nowa komunikacja Nespresso: z mlekiem [wideo]

Joanna Niewiadomska | 9 marca 2018, 06:00

Przy nowej kampanii markę wspierają agencje Wavemaker, Red8 i Idealnie. Kolejna kampania ruszy jesienią.

Należące do Nestle Nespresso stawia na kawę z mlekiem, chce poszerzyć świadomość marki i budować wizerunek.

- Na świecie, gdzie Nespresso budowało kategorię kaw w kapsułkach, marka kojarzona jest z doskonałą jakością. W Polsce początki kategorii były inne i pokutuje stereotyp, że w kapsułkach dostępne są nie najlepsze kawy, najczęściej rozpuszczalne. Chcemy uświadomić odbiorcom, z jak doskonałym produktem mają do czynienia w przypadku Nespresso. Ponieważ Polacy, jak wynika z naszych badań, zdecydowanie preferują kawy z mlekiem, postanowiliśmy wykorzystać ten temat w naszej komunikacji - tłumaczy Ewa Kwiatkowska, marketing manager marki w Polsce. 

Pierwszym krokiem Nespresso w tym roku jest więc rozpoczęta właśnie kampania pod hasłem "Awaken Your Senses". Prezentuje ona nowy ekspres Latissima One, pozwalający w łatwy sposób przygotować kawę z mlekiem oraz gamę kapsułek z kawami projektowanymi do picia z mlekiem.

- Tytułowe "przebudzenie" i postawienie w roli głównej porannych rytuałów związanych z piciem kawy otworzyć ma też dla naszej marki nowe miejsce w świadomości konsumentów. Chcemy by zaczęli ją postrzegać nie tylko jako weekendową przyjemność, ale też jako pomysł na codzienną, poranną rutynę - tłumaczy Ewa Kwiatkowska.

Globalną kreację spotu przygotowała agencja JWT, a jej spolszczeniem i mediami zajął się Wavemaker. Za towarzyszące kampanii eventy odpowiada Red8, obsługę PR powierzono agencji Idealnie. Kampania obejmie internet, prasę, działania w ramach direct marketing oraz w butikach marki i potrwa do połowy br. W drugiej połowie roku ruszy kolejna kampania, tym razem w centralnym punkcie komunikacji stawiająca jakość Nespresso.

Nespresso to marka premium, obecna w Polsce od 10 lat (pierwszy butik przy Nowym Świecie w Warszawie), oferująca kawy konsumentom indywidualnym oraz odbiorcom profesjonalnym (w tym specjalną linię dla restauracji "gwiazdkowych" - w Polsce korzystają z niej Wojciech Amaro i Andrea Camastra). Jak zdradza Ewa Kwiatkowska, notuje dwucyfrowe wzrosty w obu dywizjach. Głównymi kanałami komunikacji są dla marki - poza marketingiem bezpośrednim - prasa i internet (social media, wideo, influencerzy lifestyle'owi i technologiczni).

Czytaj więcej na temat: ,