M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Wyborcza.pl miała 133 tys. prenumeratorów na koniec 2017 r.

Joanna Niewiadomska | 9 marca 2018, 06:00

W grudniu redakcja odnotowała najlepszy do tej pory wynik sprzedaży prenumerat cyfrowych, o 86 proc. wyższy niż przed rokiem.

Prawie 133 tys. prenumeratorów swoich cyfrowych treści miała „Gazeta Wyborcza” na koniec grudnia 2017 r., czyli o 23 tys. więcej niż we wrześniu ub.r., kiedy zespół dziennika zrealizował wyznaczony na 2017 r. cel w zakresie prenumerat cyfrowych. Miesięcznie „Gazeta Wyborcza” dociera do 6,5 mln użytkowników jej serwisów internetowych oraz do 2,6 mln czytelników wydania papierowego.

W grudniu redakcja odnotowała najlepszy do tej pory wynik sprzedaży prenumerat cyfrowych, o 86 proc. wyższy niż przed rokiem. Stabilny był wzrost prenumerat kwartalnych i rocznych, na który zespół „Gazety Wyborczej” stawiał w 2017 r. - długoterminowe subskrypcje stanowiły na koniec ub.r. 93 proc wszystkich aktywnych sprzedanych prenumerat.

- Prenumerator to najcenniejszy typ odbiorcy, który średnio czyta kilkadziesiąt razy więcej niż czytelnik bez prenumeraty, dzieli się tekstami w mediach społecznościowych, komentuje artykuły, ogląda wielokrotnie więcej reklam. Jest więc w centrum naszych działań redakcyjnych, wydawniczych i rozwojowych - chcemy mu dostarczać najlepszą możliwą usługę – komentuje Danuta Breguła, dyrektor strategii online „Gazety Wyborczej”.

Jak informuje, skoncentrowanie się na pozyskiwaniu prenumeratorów wpłynęło na zmianę strategii obecności „Gazety Wyborczej” w Facebooku. Dzięki sprawnemu wykorzystaniu narzędzi Facebooka do targetowania kampanii możliwe było efektywne - także kosztowo - zdobycie dużej grupy nowych prenumeratorów, co jest kluczowe w sytuacji zmniejszających się zasięgów mediów w Facebooku.

- „Gazeta Wyborcza” dociera obecnie do prawie ćwierć miliona czytelników, którzy codziennie mają dostęp do prenumerowanych treści cyfrowych i kupują wydanie papierowe dziennika. Cały kanał online zyskuje już znaczny udział w przychodach „Gazety Wyborczej” –  mówi Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”, dodając, że  czytelnictwo „Gazety Wyborczej” nie spada, a jedynie się zmienia, w dużej mierze wspierane przez proces transformacji cyfrowej prasy.

Czytaj więcej na temat: