M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Carlsberg planuje nakłady reklamowe na poziomie ub.r.

Maciej Burlikowski | 12 marca 2018, 06:00

Trzeci wśród producentów piwa w kraju nie planuje w br. zmian wysokości swojego budżetu reklamowego.

Zeszły rok Carlsberg Polska, trzeci po Kompanii Piwowarskiej i Grupie Żywiec producent piwa w naszym kraju, może zaliczyć do udanych. W sytuacji gdy rynek piwa w kraju skurczył się w ub.r. o 2,4 proc. ilościowo (do ok. 30 mln hl) i o 1,3 proc. wartościowo (do 15 mld zł; dane dla handlu detalicznego; źródło: Nielsen), producentowi udało się zwiększyć sprzedaż o 5,6 proc. ilościowo i o 6,2 proc. wartościowo. Szerzej nt. wyników Carlsberg Polska pisaliśmy w MMP24 w ubiegłym tygodniu.
 
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska, twierdzi, że udało się to bez konieczności zwiększania nakładów reklamowych, i zapowiada, że także i w tym roku firma zaplanowała budżet na promocję swoich marek na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego. I rzeczywiście w ostatnich trzech latach Carlsberg wydawał na reklamy w mediach porównywalne sumy: 75,4 mln zł w 2015 r., 85 mln zł w 2016 r. i 88 mln zł w ub.r. (dane cennikowe; źródło: Kantar Media). Od początku tego roku planowaniem i zakupem mediów dla Carlsberga zajmuje się dom mediowy Initiative (IPG Mediabrands), który przejął ten budżet od PHD Media Direction (po kilkunastu latach współpracy).
 
Chociaż do właściwego sezonu piwnego jeszcze sporo czasu, Carlsberg, podobnie jak i pozostali producenci, stara się stymulować sprzedaż także poza nim. Niedawno rozpoczął telewizyjną kampanię reklamową piw typu porter marki Okocim, szeroko promuje także markę "czeskiego" piwa Žatecký Světlý Ležák. W najbliższych planach jest także relaunch marki Kasztelan – to druga po Harnasiu najważniejsza marka w portfolio producenta, odpowiadająca za ponad 20 proc. jego rocznego obrotu. W planach na tegoroczny sezon Carlsberg ma wprowadzenie nowych smaków radlerów (połączenie piwa z sokami owocowymi) pod marką Okocim (w ub.r. jej sprzedaż wzrosła aż o 45 proc.) i nowe smaki Somersby (również miks piwa i soku owocowego).  
 
 
 
 

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,