Kraj

Bogna Świątkowska rozstaje się z Jazz Radiem, zawężony target stacji

Bogna Świątkowska, szefowa redakcji kulturalnej Jazz Radia, rozstaje się z rozgłośnią. Jej umowa wygasa z końcem czerwca br. i Świątkowska...

Bogna Świątkowska, szefowa redakcji kulturalnej Jazz Radia, rozstaje się z rozgłośnią. Jej umowa wygasa z końcem czerwca br. i Świątkowska nie przewiduje możliwości jej przedłużenia. – Wstępne założenia dotyczące zmiany formuły muzycznej i programowej radia pozostawały w kompletnej sprzeczności z moją wizją rozwoju tej stacji – mówi Bogna Świątkowska. – Jazz Radio to stacja o ogromnym potencjale, rozpoczynając z nią współpracę, myślałam o stworzeniu rozgłośni, która jako jedyna na taką skalę informowałaby o nowych zjawiskach w kulturze, pokazywała trendy nieobecne w mass mediach – dodaje. Zdaniem Świątkowskiej Jazz Radio nie ma wielkich szans na zdobywanie reklamodawców dzięki wynikom słuchalności. – Taka stacja mogłaby się utrzymywać m.in. dzięki organizacji imprez muzycznych, kulturalnych – uważa. Przed kilkoma dniami większość autorów audycji została listownie poinformowana o zakończeniu współpracy. – Kończymy obecnie pracę nad nową ramówką radia. W przyszłym tygodniu podejmę rozmowy z częścią autorów, którzy do tej pory prowadzili u nas audycje. Z częścią – bowiem do marca br. na antenie stacji programy prowadziło około 50 autorów (!!!). Postanowiliśmy, że chcemy tworzyć radio o wyrazistym wizerunku – wizerunku opartym o jazz i kulturę. W związku z tym nie będzie u nas już miejsca na audycje, które prezentują muzykę niemającą nic wspólnego z jazzem – twierdzi Ryszard Wojciul, nowy konsultant Jazz Radia. Jednocześnie została podjęta decyzja o zawężeniu grupy celowej stacji do słuchaczy w wieku 30-39 lat. – Postanowiliśmy określić ściśle target, do którego chcemy skierować nasz program. Jest to oczywiście target wąski i, powiedzmy, umowny – pozwalający nam bardziej dostosować program do trybu życia ludzi w tym przedziale wiekowym. Nie zapominajmy jednak, że Jazz Radio gra przede wszystkim dla ludzi, którzy lubią jazz – niezależnie od tego, kiedy się urodzili. I to jest nasz prawdziwy target, którego nie zamierzamy zawężać – uważa Wojciul. Jazz Radio aktywnie zabiega o patronaty imprez muzycznych, na tym polu silną konkurencję stanowi Radio PiN. Za marketing i sprzedaż Jazz Radia odpowiada powołany właśnie trzyosobowy zespół w składzie: Agata Raspopow, Monika Młynarczyk i Joanna Zdanowska. Nie udało nam się wczoraj skontaktować z kierownictwem stacji. (JN)