Zagranica

IHeartMedia zgłasza wniosek o upadłość

Postępowanie wszczęte zgodnie z Rozdziałem 11 Kodeksu Upadłościowego nie obejmuje spółki zależnej Clear Channel Outdoor Holdings.

Ten typ postępowania upadłościowego chroni firmę przed całkowitym bankructwem i daje jej czas na restrukturyzację pod nadzorem sądu. Z oświadczenia wydanego 15 marca br. przez iHeartMedia wynika, że firma zawarła porozumienie ramowe z wierzycielami i inwestorami. Obecnie ma ponad 10 mld dol. zaległego długu.

IHeartMedia Inc. jest największym właścicielem naziemnych stacji radiowych w Stanach Zjednoczonych – ma ich 856. Kontroluje także Clear Channel Outdoor Holdings Inc., jedną z największych firm reklamy zewnętrznej na świecie. Tradycyjne stacje radiowe mają nadal w Stanach Zjednoczonych znaczący zasięg, ale ich przychody z reklam nie rosną wobec konkurencji ze strony gigantów internetowych – Facebooka i należącego do Alphabet Inc. Google. Coraz poważniejszymi rywalami dla radia są także serwisy streamingowe Spotify i Apple Music.

Fundusze private equity Thomas H. Lee i Bain Capital kupiły firmę iHeart, wówczas znaną pod nazwą Clear Channel Communications, za 26,7 mld dol. w 2008 r., u progu kryzysu finansowego. W ciągu ostatnich pięciu lat przychody iHeart ledwo wystarczały na spłatę bieżącego zadłużenia. Postępowanie upadłościowe pozwoli firmie pozbyć się większości długu ciągnącego się za nią od transakcji z 2008 r. 

(WSJ)