M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Wyzwanie dla LinkedIn: skłonić użytkowników do częstszych odwiedzin

( red. ) | 19 marca 2018, 06:00

Microsoft chce przekonać się, że oferując w 2016 r. za serwis 27 mld dol., nie przepłacił.

LinkedIn ma obecnie 546 mln użytkowników, ale nie korzystają oni z serwisu zbyt regularnie. Tak przynajmniej wynika z ostatniego dostępnego badania opublikowanego przez Pew Research w listopadzie 2016 r., na miesiąc przed finalizacją transakcji przez Microsoft: w kwietniu 2016 r. tylko 18 proc. wchodziło na LinkedIn codziennie. Rok wcześniej wskaźnik wynosił 21 proc. Badanie wykazało też, że 51 proc. użytkowników LinkedIn korzystało z serwisu co parę tygodni lub rzadziej. Dla porównania: 76 proc. użytkowników Facebooka zadeklarowało w badaniu korzystanie z serwisu przynajmniej raz dziennie.

LinkedIn chce, by użytkownicy częściej aktualizowali w serwisie informacje o swojej karierze zawodowej i listy kontaktów - dane kluczowe dla Microsoftu. Mają one być wykorzystane w powszechnie używanym oprogramowaniu biurowym z pakietu Office (Outlook i kalendarze), ale także w nowoczesnych systemach opartych na sztucznej inteligencji. Zdaniem Heather Bellini, analityka Goldman Sachs, zastosowanie algorytmów sztucznej inteligencji do danych z LinkedIn mogłoby stworzyć nowe źródła przychodów dla Microsoftu i pomóc mu w rywalizacji z Salesforce.com.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , ,