Kraj

Akt założycielski Forum Polskiej Reklamy

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Forum Reklamodawców i Stowarzyszenie Agencji Reklamowych w Polsce doprowadziły do spotkania, na którym doszło do podpisania...

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Forum Reklamodawców i Stowarzyszenie Agencji Reklamowych w Polsce doprowadziły do spotkania, na którym doszło do podpisania listu założycielskiego Forum Polskiej Reklamy (FPR). Organizacja ta, choć nie będzie posiadać osobowości prawnej, ma stanowić wspólną reprezentację reklamodawców, agencji reklamowych i mediów. Te ostatnie podczas spotkania były reprezentowane przez Wojciecha Danowskiego, dyrektora Biura Reklamy TVP. Swój akces do współuczestniczenia w pracach forum zgłosiło także Stowarzyszenie Reklamy Zewnętrznej. FPR chce się skupić na trzech obszarach działalności: zwiększenia poziomu akceptacji reklamy wśród polskich konsumentów, akcjach lobbingowych, edukacyjnych i promocyjnych adresowanych do dziennikarzy, polityków oraz urzędników administracji państwowej i samorządowej, a także wspieraniu tworzenia standardów w reklamie (m.in. badania mediów i samoregulacja reklamowa). Kolejne spotkanie delegatów poszczególnych organizacji branżowych tworzących forum zaplanowano na pierwszą dekadę maja br. Wówczas ma powstać program i plan najbliższych działań FPR oraz zostanie wybrany jego przewodniczący. (JP)