Kraj

ARC Rynek i Opinia realizuje badanie na temat e-sportu w Polsce

W projekcie biorą udział przedstawiciele branży: ESL Polska, Pride i Maciej "Sawik" Sawicki.

ARC Rynek i Opinia realizuje badanie na temat e-sportu w Polsce
Instytut ARC Rynek i Opinia wraz z agencją marketingu gamingowego Gameset rozpoczął realizację badania na temat polskich fanów sportów elektronicznych “Polski odbiorca esportu – zwyczaje, postawy, preferencje”. Raport ma być rodzajem przewodnika dla marketerów, którzy już zaczęli lub zamierzają
kierować swoją komunikację do tej grupy. W projekcie biorą udział przedstawiciele branży: ESL Polska, Pride i Maciej “Sawik” Sawicki. Wyniki raportu dostępne będą w kwietniu.

– Celem realizacji naszego badania jest stworzenie rzetelnego portretu polskiego kibica e-sportu, bez stereotypowego założenia, według którego jest to najprawdopodobniej młody mężczyzna. Szeroko zakrojone badanie, które przeprowadzamy zarówno wśród entuzjastów e-sportu, jak i kibiców okazjonalnych pozwoli nam nakreślić obraz, który marketerzy z powodzeniem będą mogli stosować, planując swoje działania w tym obszarze – komentuje Piotr Czyżewski, dyrektor ds. rozwoju w ARC Rynek i Opinia.

Badanie realizowane jest przez ARC Rynek i Opinia na ogólnopolskiej próbie kibiców e-sportu, próba N=1000 kibiców w wieku 13-50 lat, w podziale na podziale na 2 grupy: N=500 entuzjastów e-sportu, biorących udział w rozgrywkach e-sportowych i/lub oglądających transmisje rozgrywek częściej niż raz na miesiąc, N=500 kibiców okazjonalnych oglądających transmisję raz na miesiąc lub rzadziej. Badanie realizowane jest metodą CAWI.