M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Polsat w 2017 r. zwiększył wpływy reklamowe o 2,9 proc.

Maciej Burlikowski | 23 marca 2018, 06:00

Znów lepiej niż rynek.

Telewizja Polsat uzyskała w 2017 r. 1,125 mld zł przychodów z reklamy i sponsoringu, o 2,9 proc. więcej niż w 2016 r. Według szacunków domu mediowego Starcom rynek reklamy telewizyjnej wzrósł w ub.r. o 1,3 proc. (do 4,141 mld zł), natomiast wg szacunków grupy mediowej IPG Mediabrands, do której należą takie domy mediowe jak UM, Initiative czy Reprise - o 1,5 proc. (do 3,8 mld zł). Polsat po raz kolejny ma więc powody do zadowolenia.

- Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł w ub.r. o 54 mln zł, a nasze wpływy zwiększyły się o 32 mln zł, co oznacza, że "pożarliśmy" 60 proc. wzrostu całego rynku - mówi Maciej Stec, członek zarządu Cyfrowego Polsatu, właściciela Telewizji Polsat, odpowiedzialny za biznes telewizyjny.

W tej beczce miodu jest jedna łyżka dziegciu, a nawet dwie. O ile w całym 2016 r. Polsat wygrywał pod względem oglądalności wszystkich swoich kanałów z głównym komercyjnym konkurentem, czyli Grupą TVN (24,8 do 23 proc. udziałów - SHR w grupie 16-49 lat - dane Nielsen), to w ub.r. oglądalność kanałów obu grup zrównała się (do 24,5 proc. udziałów). Oglądalność kanałów Telewizji Polskiej (TVP) spadła z 22 proc. w całym 2016 r. do 20,5 proc. w ub.r. Ta druga łyżka to wyniki reklamowe w czwartym kwartale ub.r. - rynek reklamy TV wzrósł w nim o 5,6 proc. (wg Starcomu), zaś wpływy kanałów Polsatu rosły już wolniej - o 5,1 proc.

Mimo tego wyniki czwartego kwartału skłaniają Polsat do podniesienia prognoz - jego zdaniem rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu będzie rósł w tym roku w tempie jednocyfrowym, średniej wartości (czyli w przedziale 4-6 proc.).

Przypomnijmy, że w grudniu ub.r. Telewizja Polsat za 103 mln zł kupiła wszystkie siedem kanałów telewizyjnych należących wcześniej do Grupy ZPR Zbigniewa Benbenka.

Czytaj więcej na temat: ,