Kraj

Toyota przeprowadzi w tym roku ofensywę marki Lexus

Toyota Motor Poland planuje na ten rok zwiększone aktywności związane z marką Lexus. Obecnie wprowadzany jest na rynek nowy model...

Toyota Motor Poland planuje na ten rok zwiększone aktywności związane z marką Lexus. Obecnie wprowadzany jest na rynek nowy model samochodu Lexus GS (a dokładniej dwa modele – GS300 i GS430), w czerwcu pojawi się Lexus RX400H, a jesienią Lexus IS. Obecny launch modeli GS wsparty jest kampanią mediową. Jak mówi Przemysław Pater, product & event marketing specialist Lexus operations w Toyota Motor Poland, głównym elementem mediamiksu są magazyny (dwie główne grupy tytułów – menedżerskie i lifestyle’owe, m.in. “Harvard Business Review”, “Manager Magazin”, “National Geographic”, “CXO”, “Businessman Magazine”, “Twój Styl”, “Newsweek”, “Golf & Life”). Drugim filarem kampanii jest outdoor wykorzystywany w miastach, gdzie znajdują się wydzielone salony Lexusa, czyli w Warszawie, Poznaniu, Katowicach, Szczecinie i Gdańsku. Dodatkowo w czerwcu najprawdopodobniej spółka zorganizuje event pokazujący całe portfolio Lexusa w Polsce. Według wcześniejszych zapowiedzi Krzysztofa Prusa, kierownika działu sprzedaży i marketingu Toyota Motor Poland, rok 2005 ma być przełomowy dla marki Lexus w Polsce, a marka ta ma być w najbliższych latach jednym z priorytetów w działaniach marketingowych Toyoty w Polsce. Zwiększenie nacisku na tę markę wynika w dużej mierze z globalnych założeń, marka jest obecnie globalnie odświeżana. W ostatnich miesiącach powstała wydzielona sieć Lexusa, oparta na najlepszych dealerach Toyoty, w najbliższym czasie ma zostać jeszcze nieco rozbudowana. Pod koniec ub.r. Toyota Motor Poland stworzyła też wydzieloną komórkę w ramach swojego marketingu do obsługi marki Lexus. Tworzą ją: Mariusz Grzesiak, product manager, i Przemysław Pater. Zwierzchnikiem tego dwuosobowego zespołu jest Krzysztof Prus. Kolejny wprowadzany na polski rynek w tym roku model Lexusa – RX400H (czerwiec) – otrzyma prawdopodobnie wsparcie głównie eventowo-sponsoringowe, związane z cyklem turniejów golfowych Lexus Golf Cup, natomiast dla Lexusa IS (launch jesienią) planowana jest komunikacja mediowa. Kreacją dla Toyota Motor Poland zajmuje się agencja reklamowa Saatchi & Saatchi, a planowaniem i zakupem mediów dom mediowy Zenithmedia. (MG)