M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Carrefour Polska poprawił przychody ze sprzedaży o 5,5 proc.

Joanna Niewiadomska | 29 marca 2018, 06:00

W 2018 r. stawia na rozwój projektów cyfrowych i zdrową żywość.

Carrefour Polska podsumował 2017 r. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,7 mld zł, co oznacza, że były o 5,5 proc. lepsze niż w 2016 r.

Inwestycje Carrefoura pochłonęły w zeszłym roku prawie 245 mln zł. Sieć powiększyła się o około 100 sklepów osiedlowych, 8 supermarketów premium (format wprowadzony w 2016 r.) oraz 3 hipermarkety – w tym najnowocześniejszy m-commerce'owy w warszawskiej Promenadzie. Carrefour przeprowadził także modernizację 6 centrów handlowych, powiększając powierzchnię najmu o 4 proc.

Ważne z punktu widzenia realizacji strategii wielokanałowości było dla Carrefoura wdrożenie czterech projektów cyfrowych: Marketplace (platforma dla dostawców), SąSiatki (platforma zakupów sąsiedzkich), Scan & Go (usługa samodzielnego skanowania i płatności mobilnych, część aplikacji Mój Carrefour) i C4 Retail Lab (inkubator dla start-upów). - 2017 był rokiem wielkiego postępu technologicznego w Carrefour Polska. Firma stworzyła referencyjny, omnikanałowy model działania dla rynku handlu w Polsce, dbając o integrację i synergię między wszystkimi kanałami sprzedaży i komunikacji z klientami. Udało nam się rozwinąć zarówno sieć sklepów tradycyjnych, jak i dostępność oraz atrakcyjność naszej oferty w internecie – powiedział Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.

Wśród priorytetów na 2018 r. prezes wymienia dalszy rozwój nowoczesnych rozwiązań oraz rozpoczęcie w Polsce transformacji żywieniowej. - Chcemy stać się pionierem w zakresie oferty zdrowych produktów i być siecią pierwszego wyboru dla klientów poszukujących wysokiej jakości w przystępnych cenach. W ten sposób będziemy również realizować cele strategii Carrefour 2022, przyjętej przez Grupę Carrefour – tłumaczył.

Na bieżący rok Carrefour zaplanował intensywny rozwój wdrożonych w 2017 r. projektów. Oferta platformy zakupowej Carrefour.pl ma zwiększyć się do 500 tys. produktów od 500 dostawców. Carrefour chce pozyskać dla niej 50 tys. klientów, czemu służyć ma połączenie z porównywarką cen Ceneo.pl. W kolejnych sklepach ma być wdrażana usługa Scan & Go. Firma chce też rozwijać aplikację Mój Carrefour, wyznaczając sobie na 2018 r. cel 3 mln pobrań (1 mln w grudniu ub.r.).

W inkubatorze dla start-upów C4 Retail Lab jest opracowywanych 16 projektów, z których 5 jest obecnie w fazie testów. Wśród testowanych pomysłów znajduje się wózek zakupowy połączony z kasą samoobsługową SmartCart oraz maszyna przygotowująca zdrowe posiłki w 3 minuty od firmy Food Robotics. Ponadto Carrefour Polska podjąć ma w tym roku współpracę z doświadczonym akceleratorem start-upów oraz w ramach czterech projektów z Mastercard, Visą, Google i Orange.

Jednym z elementów strategii Carrefour 2022 jest "transformacja żywieniowa". Aby uzyskać pozycję lidera w dziedzinie jakości produktów spożywczych, Carrefour planuje m.in. uproszczenie składu produktów marki własnej oraz podpisanie specjalnych kontraktów farmerskich z wybranymi dostawcami i wprowadzenie certyfikowanych produktów bio od polskich producentów do oferty.

W 2018 r. Carrefour Polska zamierza także modernizować 7 hipermarketów i około 20 supermarketów oraz otwarcie 2 nowych supermarketów i około 100 sklepów osiedlowych.

Czytaj więcej na temat: