M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Grupa Muszkieterów z 8,5-proc. wzrostem w Polsce

Joanna Niewiadomska | 9 kwietnia 2018, 06:00

W 2018 r. inwestycje w rozwój sieci Intermarché i Bricomarché mają sięgnąć 100 mln zł.

Grupa Muszkieterów w Polsce, zrzeszająca przedsiębiorców prowadzących działalność pod szyldami Intermarché i Bricomarché, wypracowała w 2017 r. obroty w wysokości 7,1 mld zł, czyli o 8,5 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Sieć Intermarché wraz ze stacjami paliw odnotowała prawie 6,4-proc. wzrost obrotów rok do roku i zakończyła 2017 r. z przychodami ze sprzedaży na poziomie 5 mld zł. W ciągu ostatniego roku sieć wprowadziła do oferty nową markę własną „Ulubione”, uruchomiła oficjalny fanpage marki na Facebooku oraz nową aplikacje mobilną Intermarché Polska.

Obroty sieci Bricomarché w 2017 r. po raz pierwszy przekroczyły 2 mld zł, co oznacza wzrost w stosunku do roku poprzedniego o 14,2 proc. Sieć zyskała 14 nowych placówek, rozpoczęła w 2017 r. realizację strategii wchodzenia do dużych miast (Poznań, Wrocław). Wdrożono program unowocześniania zewnętrznych, ogrodniczych stref  sklepów, co dało 20-proc. wzrost sprzedaży i zaowocowało podjęciem decyzji o modernizacji w 2018 r. także stref budowlanych. Sieć uruchomiła fanpage „Bricomarché po sąsiedzku”, a do udziału w swojej kampanii zaprosiła m.in. Maję Popielarską, dziennikarkę prowadzącą programy poradnikowe, oraz Wiesława Skibę, majsterkowicza i „złotą rączkę”.

– Rok 2017 dał nam wiele powodów do zadowolenia. Grupa Muszkieterów z obrotami przekraczającymi 7 mld zł umocniła swoją pozycję w czołówce polskiego retailu. Bardzo się cieszymy, iż wzrost udziałów Bricomarché w rynku DIY odbywał się zgodnie z oczekiwaniami – komentuje Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.

2017 r. inwestycje Grupy wyniosły ponad 60 mln zł, a w roku bieżącym mają wynieść ponad 100 mln zł. Planowane jest otwarcie ok. 20 nowych supermarketów oraz uruchomienie kolejnych składów budowlanych Bricomarché, a także stacji paliw przy marketach Intermarché. Muszkieterowie zapowiadają też pracę nad stworzeniem nowej globalnej strategii marketingowej oraz nad wdrożeniem multiformatowości i rozwiązań wspierających multikanałowość.

W ubiegłym roku Grupa Muszkieterów świętowała 20-lecie swojej działalności w Polsce.

 

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , ,