M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

P&G zaprezentuje trzy nowe modele współpracy z agencjami

( red. ) | 11 kwietnia 2018, 06:00

Marketer szuka efektywności i postawił na eksperyment.

P&G – największy reklamodawca na świecie – poinformował o opracowaniu trzech modeli, zgodnie z którymi będzie współpracował z agencjami. Wstępny plan polega na tym, aby w konkretnych krajach powierzać opiekę kompleksową nad marką albo segmentem opiece jednej agencji. Wśród najbardziej znaczących podmiotów jest nowa multiagencja Publicis Groupe – miała wyodrębnić specjalny team obsługujący tylko marki P&G. Przykładem gotowej już agencyjnej formacji jest team pracujący w Ameryce Północnej dla P&G w zakresie obsługi marek pielęgnacji tkanin. Nową jednostką w Stanach będzie kierowała dyrektor generalna Saatchi & Saatchi w Nowym Jorku Andrea Diquez. W ramach realizowanej strategii "People First" P&G chce wyłaniać najlepsze agencje dla każdej marki – w ramach kwalifikacji przypominających show i nazwanych "Talent X Factor". Inny model, który P&G proponuje, to "Fixed and Flow", który ma łączyć wygraną w ramach przetargu z wynagradzaniem agencji za osiągnięcia. Trzeci model P&G proponuje dla zakupu i planowania mediów. Znacznie więcej zadań związanych z zakupem i planowaniem mediów ma się odbywać w ramach struktury firmy. Analitycy wskazują, że do niedawna P&G drastycznie redukowało personel, ale CEO David Prichard podkreśla, że nowa strategia ma nie obciążać dodatkowo obecnych pracowników, tylko pozwolić na przeorganizowanie ich pracy.

(AdAge)

Czytaj więcej na temat: , , , ,