Zagranica

MediaCom wygrywa budżet Sky

Dom mediowy zgarnia 425 mln funtów.

MediaCom wygrał przetarg Sky na obsługę mediową na pięciu rynkach europejskich. Budżet wynosił 425 mln dol., a na short-liście obok zwycięzcy znaleźli się Zenith i Carat. To pierwszy od 13 lat przetarg Sky i wygrana jest wielką ulgą dla MediaComu – na samym tylko rodzimym rynku brytyjskim budżet nadawcy na media wynosi 300 mln funtów. Z przetargu był wyłączony segment OOH, który obsługuje agencja Rapport. Źródła szacują, że Sky wydaje obecnie 425 mln dol. na media na pięciu rynkach, które objął przetarg. Nad prawidłowym przebiegiem przetargu czuwali specjaliści z Aperto One, ID Comms, Ebiquity i kancelarii Reed Smith. 

MediaCom wygrał przetarg na obsługę budżetu medialnego Sky w 2004 r. – wówczas pokonał Mindshare i Carata. Wcześniej za zakup i planowanie mediów dla Sky odpowiadał Universal McCann. 


(Campaign)