Kraj

Raisio Polska Foods rozszerza markę Benecol o jogurty

Raisio Polska Foods poszerza portfolio marki Benecol o jogurty pitne. Produkt ma właściwości prozdrowotne, dzięki zawartym stanolom roślinnym przyczynia się...

Raisio Polska Foods poszerza portfolio marki Benecol o jogurty pitne. Produkt ma właściwości prozdrowotne, dzięki zawartym stanolom roślinnym przyczynia się do obniżenia poziomu złego cholesterolu we krwi. Na rynku dostępe są dwa warianty smakowe jogurtów: klasyczny i truskawkowy. Oba są sprzedawane w czteropakach, w cenie ok. 9 zł. W kwietniu rozpoczęto kampanię reklamową produktu. Jogurty są reklamowane w tym samym spocie co margaryny Benecol, informującym o tym, że dobroczynnie wpływają na nasze zdrowie. Niezależnie od telewizji reklama prowadzona jest także w prasie fachowej skierowanej do lekarzy oraz prasie masowej. Akcja promocyjna prowadzona jest także w centrach biznesowych, gdzie umieszczono plakaty. Kampanię reklamową zrealizowała agencja Testardo Red Cell, która zajmuje się także działaniami PR. Działania mediowe prowadzi dom mediowy Zenithmedia. Etykietę jogurtów wykonała agencja Pepper Street. Więcej informacji na temat produktu dostarcza strona internetowa poświęcona marce Benecol. Pod marką sprzedawane są od kilku lat także margaryny. W Polsce działa od ub.r. także Klub Benecol. Zrzesza on ok. 3 tys. osób. Członkowie klubu dwa razy w roku otrzymują specjalny bezpłatny magazyn pełen informacji o zdrowym sposobie odżywiania się. Konkurentem marki Benecol działającym w kategorii żywność funkcjonalna jest Flora.pro.activ firmy Unilever. Rozwój marki Flora.pro.activ jest podobny do tego, co robi Benecol. Flora ma w swoim portfolio margaryny oraz wprowadzone w tym roku napoje jogurtowe, prowadzi także działalność Instytut Flory, gdzie można zdobyć kompleksową informację na temat zdrowego odżywiania i zdrowego trybu życia. Nieznane są udziały rynkowe ani wyniki sprzedażowe obu marek w kategorii margaryny. (MKS)