Kraj

Societe Generale przejmuje Eurobank, agencje i strategia marketingowa bez zmian

LFI SA, właściciel Eurobanku, podpisała umowę o jego sprzedaży francuskiej grupie finansowej Societe Generale. Oficjalne zakończenie transakcji nastąpi po otrzymaniu...

LFI SA, właściciel Eurobanku, podpisała umowę o jego sprzedaży francuskiej grupie finansowej Societe Generale. Oficjalne zakończenie transakcji nastąpi po otrzymaniu formalnej zgody od Komisji Nadzoru Bankowego i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zdaniem Macieja Szczechury, dyrektora ds. komunikacji Eurobanku, może to potrwać 2-4 miesiące. Jak mówi Szczechura, warunki ustalone w czasie kilkumiesięcznych negocjacji na linii Eurobank – Societe Generale zapewniają nie tylko utrzymanie marki Eurobank, ale i kontynuację dotychczasowej strategii banku, zarówno biznesowej, jak i marketingowej, a także obecnego składu zarządu. W ciągu najbliższych miesięcy planowane jest uruchomienie oferty kart kredytowych i elektronicznych kanałów dostępu do oferty banku. Sieć placówek do końca roku powiększy się o ponad 40 (obecnie Eurobank ma ich 119, obsługuje 320 tys. klientów i zatrudnia ponad 1150 osób; przypomnijmy, że pierwsze placówki Eurobank uruchomił we wrześniu 2003 r.). Zdaniem Szczechury zapewnione jest także utrzymanie obecnego stanu rzeczy, jeśli chodzi o współpracujące z bankiem agencje (bank jest obsługiwany przez DDB Warszawa i Optimum Media OMD). Eurobank w ub.r. na reklamę w mediach wydał najwięcej spośród całej bankowej braży (według Expert Monitora Eurobank wydał ponad 37 mln zł, łącznie branża na reklamę wydała w ub.r. ponad 295 mln zł). Societe Generale to jedna z czołowych europejskich instytucji finansowych, zatrudniająca 92 tys. osób, obsługująca ponad 16 mln klientów w 32 krajach świata i zarządzająca aktywami w wysokości 315 mld euro. (MG)