M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Interia w ciągu roku zyskała ponad 1,5 mln użytkowników

Maciej Burlikowski | 18 kwietnia 2018, 06:00

Pozostałe krajowe portale traciły użytkowników.

Portal Interia.pl (Grupa Bauer Media) w ciągu roku zyskał 1,56 mln użytkowników – wynika z badań pomiaru popularności witryn w polskim internecie realizowanych przez PBI/Gemius. W marcu br. serwisy grupy Interii odwiedziło 20,35 mln internautów. Sukces tym wyraźniejszy, że pozostałe czołowe krajowe portale w tym czasie traciły użytkowników – Onetowi (grupa Onet-RASP) ubyło w ciągu roku 270 tys. czytelników, Wirtualnej Polsce – 180 tys., a Gazecie.pl (Agora) – 106 tys.

Niekwestionowanym liderem polskiego internetu pozostaje Google – z jego wyszukiwarki i pozostałych serwisów korzystało w marcu br. ponad 27 mln polskich internautów, w ciągu roku przybyło ich ponad 500 tys. Do tego należałoby dodać należący do Google YouTube (20,8 mln odwiedzających w marcu; wzrost o ponad 860 tys. w ciągu roku).

Wciąż mocno trzyma się Facebook (ponad 22,5 mln korzystających w marcu br.), jednak w jego wypadku liczba użytkowników zmalała w ciągu roku o 280 tys.

Imponujący wzrost, bo o ponad 900 tys. użytkowników w ciągu roku, zanotowało też Allegro.pl, największy serwis handlu elektronicznego w rodzimej sieci. W jego wypadku szczególnie wyraźny jest wzrost użytkowników korzystających na urządzeniach mobilnych (smartfony, tablety), takich użytkowników przybyło mu bowiem 2,2 mln (do 11,5 mln w marcu br.).

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,