Zagranica

Advertising Standards Authority opublikowało listę top 10 najczęściej zaskarżanych reklam

Advertising Standards Authority (ASA), brytyjska instytucja zajmująca się skargami na nadawców radiowych i telewizyjnych, opublikowała listę top 10 najczęściej zaskarżanych...

Advertising Standards Authority (ASA), brytyjska instytucja zajmująca się skargami na nadawców radiowych i telewizyjnych, opublikowała listę top 10 najczęściej zaskarżanych reklam. Na pierwszym miejscu znalazła się reklama kanału telesprzedażowego Auctionworld, w związku z którą wpłynęło 1360 skarg. Auctionworld zakończył działalność, zanim wyszło na jaw, że Ofcom, brytyjski regulator mediów elektronicznych, szykował się do odebrania mu licencji. Na drugiej pozycji w rankingu ASA znalazła się reklama MrKipling z 806 skargami. Kontrowersje budził spot przygotowany przez agencję Saatchi & Saatchi. Reklama produktu spożywczego pokazywała naturalistyczną scenę porodu w kościele. Odbiorcom nie podobał się religijny podtekst tego spotu. Na kolejnych pozycjach znalazły się reklamy: Virgin Mobile (w której pojawia się osoba obsługująca toalety; 459 skarg), Land-Rovera (propagująca broń; 361 skarg) i Trojan Condoms (reklama symulująca orgazm; 317 skarg). Decyzja o publikacji listy top 10 została podjęta wspólnie z Ofcom. (“BrandRepublic”)