Kraj

KP stawia na portera Książęcego

Producent odwołuje się do historii.

KP stawia na portera Książęcego
Kompania Piwowarska (KP), największy w kraju producent piwa m.in. pod marką Książęce wprowadza jej nowy stały wariant – Porter. KP idzie tu wbrew tendencjom rynkowym – segment piw mocnych od lat bowiem się kurczy. Tymczasem Książęce Porter zawiera aż 20 proc. ekstraktu i 8 proc. alkoholu, a do uwarzenia go wykorzystano cztery rodzaje słodu: pilzneński, monachijski, karmelowy aromatyczny i palony, oraz dwie odmiany chmielu – Marynkę i Lubelski. Producent uważa, że ciemna, wpadająca niemal w czerń, barwa przyciągnie uwagę smakoszy piwa.

– Gdy Napoleon wprowadził  blokadę angielskich towarów, na kontynencie zabrakło piwa. W Europie Wschodniej zaczęto więc eksperymentować. W końcu udało się stworzyć mocne, rozgrzewające piwo. Polskie portery bałtyckie należą do najlepszych na świecie – dlatego są uznawane za nasz piwowarski skarb – przypomina Ewelina Masiarz, odpowiedzialna za markę Książęce.

Debiut nowego produktu będą wspierać materiały POS w punktach sprzedaży oraz aktywności w internecie. Od lipca będzie także kampania w TV, zaś jesienią także działaniami PR i OOH. Wiosenną kampanię wariantu Książęcego IPA przygotowała agencja reklamowa Ogilvy, natomiast planowaniem i zakupem mediów dla KP zajmuje się dom mediowy Zenith.