M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Marka BZ WBK zniknie, zastąpi ją Santander Bank Polska

Maciej Burlikowski | 23 kwietnia 2018, 06:00

Proces zmiany marki rozpocznie się już w III kwartale br.

Marka Bank Zachodni WBK zniknie. Zastąpi go Santander Bank Polska. Zmiana, choć oczekiwana od kilku lat, to ze względu na siłę i pozycję banku będzie znacząca dla niego samego i dla rynku.

Proces zmiany marki ma rozpocząć się w III kwartale br., a nowy brand obowiązywać ma od września br.

Dzisiejszy BZ WBK powstał z połączenia w 2001 r. Banku Zachodniego i Wielkopolskiego Banku Kredytowego. W 2010 r. inwestorem została w nim hiszpańska grupa Santander. Już wtedy pojawiły się spekulacje o możliwym rebrandingu. W 2013 r. BZ WBK kupił i wchłonął Kredyt Bank. Od jesieni 2013 r. bank zaczął też używać w komunikacji barw i nazwy korporacyjnej grupy Santander. Pod koniec ub.r. kupił polski oddział Deutsche Banku.

BZ WBK jest pod względem aktywów trzecim, po PKO BP i Pekao SA, bankiem w Polsce. Ze względu na liczbę placówek (blisko tysiąc) proces rebrandingu będzie dużą i skomplikowaną operacją. Można się spodziewać, że będzie miał on także mocne reklamowe wsparcie.

Dyrektorem obszaru komunikacji, marketingu i zarządzania jakością jest w nim Artur Sikora, dyrektorem departamentu marketingu zaś Iwona Błońska-Orzoł.

Reklamowo pracują dla niego m.in. agencja kreatywna Red8, studio Propeller i dom mediowy Starcom.

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,