Zagranica

Ford zapowiedział globalny przetarg kreatywny

To kolejne, po odejściu Sorrella, wyzwanie dla grupy WPP - Ford jest jednym z jej najważniejszych klientów.

Rzecznik prasowy Forda poinformował, że w najbliższych tygodniach zostanie otwarty przetarg na “niektóre części” budżetu reklamowego firmy. Do przetargu zostanie zaproszonych kilka agencji, w tym obecnie obsługująca Forda sieć GTB (Global Team Blue) wchodząca w skład grupy WPP.

Według Kantar Media wydatki marketingowe Forda tylko na rynku amerykańskim wyniosły w ub.r. ok. 1,2 mld dol. Szacuje się, że w skali globalnej kwota jest dwa razy większa. 

W związku ze spadkiem sprzedaży Forda w Stanach Zjednoczonych z GTB odszedł w 2017 r. dyrektor kreatywny (CCO) Toby Barlow, a następnie zwolniono ponad 100 pracowników w biurach w Michigan, Londynie i Szanghaju. W ramach zmian w kierownictwie Forda przeprowadzonych przez CEO Jima Hacketta w październiku ub.r. na emeryturę odszedł Stephen Odell, a zastąpił go Kumar Galhotra, kierujący wcześniej luksusową marką Lincoln.

(AdWeek)