Zagranica

Nestle dokonuje ewaluacji osiągnięć agencji w Ameryce Północnej

Jeden z największych reklamodawców w Stanach Zjednoczonych rozważa zmniejszenie liczny agencji reklamowych, z którymi pracuje.

Gigant FMCG Nestle dokonuje ewaluacji dokonań agencji, z którymi współpracuje w Ameryce Północnej. W Stanach Zjednoczonych to jeden z najpotężniejszych reklamodawców. Producent żywności chce tam skonsolidować swoją działalność reklamową – optymalna liczba agencji, które miałyby obsługiwać giganta to 4-6 podmiotów. Konsolidacja ma na celu optymalizację i ograniczenie kosztów.
Działalność Nestle USA obejmuje osiem odrębnych podmiotów korporacyjnych: Nestle USA, Nestle Waters, Nestle Purina, Gerber, Nestle Health Science, Nestle Professional, Nestle Skin Health i Nespresso.
Nestle odmówiło komentarza na temat zakresu ewentualnego przetargu. Nestle USA ma w portfolio takie marki, jak DiGiorno, Haagen-Dazs, Lean Cuisine i Stouffer’s.
Wiadomość o możliwym przetargu pojawia się po tym, jak Steve Presley został dyrektorem generalnym Nestlé USA, co miało miejsce 1 kwietnia. Presley, były szef działu finansów i transformacji strategicznej Nestlé USA, przejął stanowisko dyrektora generalnego od Paula Grimwooda.
Nestle jest piątym największym reklamodawcą w Stanach Zjednoczonych (łączne wydatki w wysokości 2,75 mld dolarów rocznie). USA to największy rynek zbytu szwajcarskiego koncernu – sprzedaż w minionym roku wyniosła 9,7 miliarda dolarów.

(AdAge)