Zagranica

Alphabet: rosną zyski, ale także koszty

Zysk netto spółki matki Google skoczył w I kwartale br. o 73 proc., do 9,4 mld dol.

W analogicznym okresie ub.r. Alphabet zarobił 5,4 mld dol. Jest to największy przyrost zysku od IV kwartału 2009 r.  Przychody z reklam, które stanowią niemal całość przychodów Alphabet, wzrosły o 24 proc., do 26,6 mld dol. Wyniki te potwierdzają, że firma jest niekwestionowanym liderem na rynku reklamy internetowej.

Na imponujące wyniki finansowe wpłynęła jednak w dużej mierze zmiana w przepisach rachunkowych, która pozwoliła Alphabetowi uwzględnić w kwocie zysku wartość aktywów niezbywalnych, takich jak znaczące udziały w spółce Uber. 

Alpabet zarabia coraz więcej, ale też coraz więcej wydaje. Nakłady kapitałowe właściciela Google niemal potroiły się na przestrzeni minionego roku, do kwoty 7,3 mld dol w I kw. br., głównie za sprawą wydatków na nieruchomości, centra danych i podwodne kable światłowodowe. Alphabet płaci też więcej partnerom, takim jak Apple, za przekierowywanie użytkowników smartfonów do wyszukiwarki Google. 

(WSJ)