Zagranica

Gwiazdorski kontrakt z Megyn Kelly niewypałem dla NBC

Chcąc przyciągnąć gwiazdę Fox News, NBC zaoferowało jej 69 mln dol. za trzy lata, ale widownia jej śniadaniowego programu spada.

Przy wyższych kosztach produkcji i niższej średnio o 18 proc. widowni (2,4 mln widzów odcinka) program “Today”, przemianowany na “Megyn Kelly Today”, okazał się sporym obciążeniem dla NBC News. Po niefortunnej rozmowie na żywo, gdy Kelly zapytała Jane Fondę o jej operacje plastyczne, agenci hollywoodzkich gwiazd zaczęli odradzać im udział w “Today”. Gdy widownia programu spadła w marcu i kwietniu do poziomu 1,9 mln, inny program informacyjny prowadzony w niedziele przez Kelly (“Sunday Night with Megyn Kelly”) przestał być regularnie nadawany i trafił do kategorii “specials”.

W “złotej erze” telewizji naziemnej wielcy nadawcy rutynowo podpisywali lukratywne kontrakty z popularnymi prezenterami, wychodząc z założenia, że ich twarz jest równie ważna jak informacje, które przekazują. Jak zauważa jednak Marcy McGinnis, konsultantka związana wcześniej przez 30 lat z CBS News, obecnie wybór kanałów telewizji naziemnej i kablowej jest tak duży, że żadna osoba nie gwarantuje automatycznie zwrotu kosztów lukratywnego kontraktu. 

(WSJ)