W pierwszym kwartale br. strata netto Discovery Inc. wyniosła 8 mln dol. w porównaniu z zyskiem 215 mln dol. w analogicznym okresie rok wcześniej. Oprócz kosztów przejęcia Scrippsa do straty przyczyniły słabsze wyniki operacyjne i wyższe koszty restrukturyzacji.
Przychody Discovery zwiększyły się w I kwartale o 14 proc., do 2,3 mld dol. Wzrost w dziale sieci zagranicznych wyniósł 47 proc., do 1,1 mld dol., a bez uwzględnienia przejęcia Scrippsa o 28 proc. Do wyniku tego przyczyniły się głównie wzrosty przychodów z dystrybucji o 10 proc., a z reklam o 11 proc.
Sieci na rynku amerykańskim odnotowały wzrost o 42 proc., do 1,2 mld dol., ale tylko 3 proc. bez uwzględnienia efektów akwizycji. Przychody z dystrybucji na rodzimym rynku zwiększyły się o 2 proc., a z reklam o 4 proc.
Liczba abonentów sieci w pełni dystrybuowanych przez Discovery spadła o 3 proc., a wszystkich ogółem o 5 proc. Wzrosła natomiast liczba abonentów sieci partnerskich.
(Realscreen.com)