M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

KER: Nivea wprowadzała konsumentów w błąd

Joanna Niewiadomska | 10 maja 2018, 06:00

Komisja Etyki Reklamy odniosła się do zarzutów, jakie Unilever postawił reklamom Nivea Invisible for Black & White opracowanym dla Nivea przez GoldenSubmarine.

Po analizie skargi  Unilevera Polska Komisja Etyki Reklamy (KER) uznała reklamy "Nivea Invisible for Black & White" za naruszające normy Kodeksu Etyki Reklamy poprzez wprowadzanie odbiorców w błąd i wykorzystywanie ich braku doświadczenia lub wiedzy. Jak podano w uzasadnieniu decyzji "ekstrapolacja wyników badań potwierdzających, że reklamowany produkt jest nr 1 w sprzedaży, na właściwości produktu w postaci zapewnienia najskuteczniejszej ochrony przed plamami i poceniem, była zbyt daleko idąca". KER zobowiązał firmę Nivea Polska do wprowadzenia zmian w haśle „Sięgnij po nr 1 w ochronie Ciebie i Twoich ubrań”.

Hasło poprzedzone w reklamie sloganami takimi jak: „podwójna ochrona przed plamami i poceniem przez 48 godzin” oznaczone jest gwiazdką, w wyjaśnieniu której zostały przywołane wyniki badań sprzedażowych, przeprowadzanych przez ACNielsen o następującej treści: „Nivea Polska za Nielsen - cała Polska z dyskontami, Panel Handlu Detalicznego, sprzedaż wartościowa w skumulowanym okresie IX 2016 - VIII 2017, kategoria: dezodoranty, segment: dezodoranty damskie”. Unilever, zaskarżając reklamę, argumentował, że dane te potwierdzają jedynie, że segment dezodorantów dla kobiet antyperspirantów Nivea Invisible for Black & White ma najwyższą sprzedaż wartościową w okresie IX 2016 - VIII 2017. W ocenie Unilevera hasło reklamowe „numer 1 w ochronie Ciebie i Twoich ubrań” wprowadzało w błąd konsumentów, narzucając mylne przekonanie, iż spółka Nivea najlepiej spośród wszystkich dostępnych antyperspirantów na rynku polskim chroni przed poceniem osoby stosujące antyperspiranty Nivea Invisible for Black & White, a ich ubrania chroni przed plamami.

Kampania realizowana była na początku br. W spotach można było oglądać modelki: Karolinę Malinowską i Kamilę Szczawińską. Kreację reklamy przygotowała agencja GoldenSubmarine

 

Czytaj więcej na temat: , ,