M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Onet i WP spierają się, kto jest nr. 1

Maciej Burlikowski | 11 maja 2018, 06:00

Oba portale powołują się na wyniki tych samych badań, ale inaczej je prezentują.

"Onet liderem wśród portali" - taką informację do mediów branżowych rozesłała grupa Onet-RASP. Kilka godzin później Grupa Wirtualna Polska rozesłała informację zatytułowaną "Wirtualna Polska wyprzedziła Onet".

Oba portale powołują się na wyniki badania widowni polskich internautów Gemius/PBI w kwietniu br. Tyle że Onet wskazuje na odwiedzalność strony głównej (w marcu onet.pl odwiedziło 11,4 mln internautów, a wp.pl - 10,8 mln), zaś WP - na odwiedzalność wszystkich serwisów z grupy (w przypadku Grupy WP było to 20,91 mln użytkowników, a Onet-RASP - 20,79 mln).

"11,4 miliona internautów to najlepszy wynik spośród polskich portali - stronę główną wp.pl odwiedziło o 0,65 mln użytkowników mniej (10,8 mln), a stronę główną interia.pl prawie dwukrotnie mniej (5,8 mln). Przewaga nad stroną główną gazeta.pl była ponad 4 razy większa (2,4 mln użytkowników SG gazeta.pl)" - chwali się Onet.

"W kwietniu 2018 roku wszystkie serwisy Grupy WP odwiedziło 20,9 mln realnych użytkowników, którzy spędzili w nich 124 mln godzin, wykonując 2,8 mld odsłon. Średni czas na użytkownika wyniósł aż 5 godzin i 56 minut. Takimi wynikami miesięcznymi na polskim rynku nie może pochwalić się żadna z internetowych grup medialnych. W porównaniu do kwietnia 2017 roku Grupa WP zyskała ponad 180  tys. realnych użytkowników, podczas gdy Grupa Onet-RAS Polska straciła ponad 470 tys." - kontruje Wirtualna Polska.

Czytaj więcej na temat: ,