Zagranica

Zenith: rośnie udział internetu w reklamie dóbr luksusowych

Według analizy Zenith nakłady na reklamę tej kategorii w internecie wzrosną w latach 2017-2019 o 886 mln dol.

Udział internetu w wydatkach na reklamę dóbr luksusowych szybko rośnie, głównie za sprawą marek z branży hotelarskiej − w tym roku do internetu trafi 50 proc. nakładów na reklamę luksusowych hoteli, restauracji i klubów. Udział internetu w globalnych wydatkach reklamowych branży dóbr luksusowych sięgnie w tym roku 33 proc., wobec 30 proc. w 2017 r. – wynika z raportu “Luxury Advertising Expenditure Forecasts 2018” opublikowanego przez agencję mediową Zenith.

Wydatki na reklamę dóbr luksusowych rosną niemal wyłącznie dzięki wzrostowi nakładów na reklamę online. Według analizy Zenith nakłady na reklamę produktów z tej kategorii w internecie wzrosną w latach 2017-2019 o 886 mln dol. W tym samym czasie wydatki na reklamę marek luksusowych w telewizji wzrosną o 27 mln dol., w kinie o 21 mln dol., a w radiu o 2 mln dol. Zmniejszą się natomiast wydatki w dziennikach, magazynach i na nośnikach OOH − łącznie o 305 mln dol. Łączne wydatki na reklamę dóbr luksusowych wzrosną w latach 2017-2019 o 631 mln dol., a do 2019 r. udział internetu sięgnie 35 proc.

Największym rynkiem reklamy dóbr luksusowych są Stany Zjednoczone, z wydatkami na poziomie 5,2 mld dol. w 2017 r. Na drugim miejscu plasują się Chiny (2,1 mld dol). Te dwa rynki mają 61-proc. udział w łącznych wydatkach na reklamę dóbr luksusowych we wszystkich krajach objętych raportem Zenith.

Raport analizuje wydatki na reklamę takich dóbr luksusowych, jak: samochody, perfumy, kosmetyki, ubrania i akcesoria, zegarki, biżuteria. Nowa edycja zawiera również dane dotyczące hoteli, restauracji i klubów. Raport dotyczy krajów kluczowych dla globalnego rynku dóbr luksusowych: Australii, Brazylii, Chin, Francji, Hiszpanii, Holandii, Hongkongu, Japonii, Kolumbii, Korei Południowej, Malezji, Meksyku, Niemiec, Peru, RPA, Rosji, Singapuru, Szwajcarii, Tajwanu, USA, Wielkiej Brytanii, Włoch oraz regionu MENA.