M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Firmy badawcze oraz Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zaprezentują nowe koncepcje badań mediowych

Tomasz Wygnański | 16 maja 2018, 06:00

Reforma badań to realizacja postulatów "Rekomendacji dla polskiego rynku reklamy na lata 2017-2020" wydanych przez IAA. Projekt prowadzi Tadeusz Żórawski.

Nielsen, Kantar, Gemius, Ipsos, Median, Meetrics oraz Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zaprezentują siedem  propozycji dotyczących kierunków, w jakich będą rozwijać się badania mediów w przyszłości. Organizatorem spotkania 25 maja jest IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy.
W styczniu 2017 r. IAA Polska zaprezentowało "Rekomendacje dla polskiego rynku reklamy na lata 2017-2020" będące podsumowaniem rocznych obrad Reklamowego Okrągłego Stołu, czyli cyklu dyskusji o hamulcach rozwoju polskiego rynku reklamy. Jako jedną z przyczyn wskazano niedoskonałość aktualnie dostępnych badań mediowych. Ten aspekt szczególnie mocno akcentowali przedstawiciele marketerów.
W lutym br. powołano do życia w IAA Polska Ogólnopolską Reprezentację Marketerów. W trakcie inauguracyjnego spotkania zaprezentowano plan konsultacji zmierzających do wypracowania w kierunku zmian, których celem byłoby dostarczenie wszystkim uczestnikom rynku komunikacji marketingowej badań lepiej odpowiadających na ich potrzeby. Projekt ze strony IAA związany z reformą badań mediowych prowadzi Tadeusz Żórawski, do niedawna managing director domu mediowego PHD. 

Do tej pory odbyły się dwa spotkania konsultacyjne: pierwsze w gronie wyłącznie marketerów, drugie z udziałem przedstawicieli wszystkich podmiotów zaangażowanych w proces komunikacji marketingowej, czyli marketerów, agencji reklamowych i domów mediowych, mediów, audytorów, a także agencji badawczych. Uczestnicy tych spotkań wskazali dwie główne drogi, które mogą doprowadzić do poprawy standardu badań mediów w Polsce. Pierwsza to zintegrowanie danych pozyskiwanych w aktualnie realizowanych badaniach poszczególnych mediów w taki sposób, żeby możliwe było utworzenie zbioru, który mógłby posłużyć do analiz i porównań efektywności poszczególnych kanałów komunikacji. Druga to budowa nowego panelu oraz wdrożenie nowej metodologii, która w badaniu single source wykorzystującym do zbierania danych smartfony, smartwatche, watermarking i inne podobne rozwiązania zapewni pozyskiwanie danych tej samej jakości ze wszystkich lub tylko wybranych mediów.

Podczas spotkania IAA Polska także po raz pierwszy zaprezentowany zostanie publicznie projekt Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dotyczący niezależnego pomiaru mediów elektronicznych.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,