M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Campell Soup może sprzedać niektóre marki

( red. ) | 21 maja 2018, 06:00

Z firmy odchodzi CEO Denise Morrison.

Campbell Soup pod kierownictwem 64-letniej Morrison próbował przestawić się na świeże produkty poprzez akwizycje takich drobnych producentów jak Bolthouse Farms, Plum Organics i Garden Fresh Gourmet, ale nie zdołał zatrzymać spadku przychodów. Sprzedaż kluczowego produktu, czyli zup Campbell's, w Stanach Zjednoczonych spadała w sześciu z siedmiu lat, gdy na czele firmy stała Morrison.

Campbell ma teraz dokonać przeglądu swojego portfolio, w wyniku czego niektóre marki mogą zostać sprzedane, jak również mogą nastąpić zmiany w nakładach na poszczególne produkty. Niektórzy analitycy uważają, że próbę przejęcia Campbella może podjąć Kraft Heinz, utworzony w 2015 r. w wyniku fuzji wartej 49 mld dol.

Branża żywnościowa znajduje się pod dużą presją ze strony konsumentów poszukujących zdrowszych i wygodniejszych w użyciu produktów. Wliczając Morrison, od początku 2016 r. ze stanowiska odeszło już 15 CEO dużych producentów żywności paczkowanej lub mięsa, podkreśla analityk JP Morgan Ken Goldman. W ub.r. nowi szefowie pojawili się m.in. w firmach Kellogg, General Mills, Mondelez International i Hershey. Ceny akcji spółek z tego sektora spadły w br. o 16 proc., podczas gdy indeks S&P 500 wzrósł o 1,6 proc.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,