Kraj

Właściciel sieci Netto zmienia nazwę na Salling Group

Firma przejmuje nazwę od fundacji, która od listopada ub.r. jest wyłącznym właścicielem Dansk Supermarked.

Właściciel sieci Netto zmienia nazwę na Salling Group
1 czerwca 2018 r. Dansk Supermarked Group, do której należy między innymi sieć handlowa Netto (obecna także w Polsce), zmieni nazwę na Salling Group. Poprzez zmianę nazwy z Dansk Supermarked Group na Salling Group spółka chce podkreślić, że nie ogranicza się do bycia siecią placówek handlowych, gdyż jej działalność jest obecnie znacznie szersza. Grupa w ostatnich latach rozwinęła m.in. nowe rozwiązania online (Wupti, Føtex.dk, Bilka.dk) oraz takie jak “zamów i odbierz” (Skagenfood) czy punkty gastronomiczne (franczyzowe kawiarnie Starbucks i bary Carls’ Jr. Burger). Strategia Grupy zakłada wejście w kolejne obszary aktywności.

W ub.r. Salling Foundation przejęła na wyłączność wszystkie marki Dansk Supermarked Group. Nazwa Salling ma silniej łączyć Grupę z fundacją, do której trafia część wypracowanych przez spółki zysków, które następnie przekazywane są na cele charytatywne: rozwój utalentowanych sportowców, banki żywności, kampanie społeczne. Jak podała firma, wybór nazwy Salling ma szczególne znaczenie, ponieważ stanowi część historii firmy, jak i historii jej właścicieli – Ferdynand Salling rozpoczął swoją działalność w 1906 r. w Aarhus, gdzie otworzył pierwszy sklep, a jego syn Herman Salling założył Dansk Supermarked, otworzył Føtex, Bilkę, Netto, a w końcu stworzył Fundację Salling.