M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

American Express robi przegląd agencji mediowych

( red. ) | 22 maja 2018, 06:00

Po 20 latach współpracy z WPP firma może zmienić partnera mediowego.

American Express zdecydowało się podsumować i ocenić swoją 20-letnią współpracę z WPP. Za planowanie i zakup mediów w ostatnich latach dla marketera odpowiadał dom mediowy Mindshare.
Druga co do wielkości firma obsługująca karty kredytowe niebawem rozpocznie pierwszy od ponad dekady przegląd mediowy. Firma chce ocenić sposoby zakupu mediów na całym świecie oraz efektywność tych działań. Agencje, z którymi firma współpracowała do tej pory, mają zostać zaproszone do przetargu.
Za prawidłowy przebieg przeglądu będzie odpowiadał specjalnie powołany zespół wewnętrzny AmEx.
Informacja pojawia się dwie dekady po tym, jak Mindshare (WPP) wygrało budżet mediowy, zabierając go Ogilvy, a 13 lat po tym, jak walczyli o niego IPG oraz Carat.
AmEx jest jednym z pierwszych reklamodawców, którzy zaczęli zmierzać w stronę automatyzacji zakupów mediowych.

American Express obecnie obsługuje blisko 200 mln posiadaczy kart w 100 krajach na świecie.
Oprócz Mindshare American Express współpracuje również z Digitas z Publicis Groupe.
Według Kantar Media American Express wydało w ub.r. w samych Stanach Zjednoczonych ok. 300 mln dol. na media mierzalne w porównaniu z 500 mln dol. w 2016 r. i 400 mln dol. w 2015 r.

(AdWeek)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,